25 06 2010

Yazma örneği

Üzerindeki sıkı düğümün yapılışına buradan bakabilirsiniz. ... Devamı

25 06 2010

Yazma örneği

... Devamı

24 06 2010

İğne oyası takı yapılışı

      Arkadaşlar iğne oyası takı yapılışını anlatmaya çalışıcam ama bilmiyorum nekadar anlaşılır olucak ,bu takı yapışının anlatımı düşündüğümden de karışık  oldu ama öğrenince yapması okadarda zor diyil çokda eğlenceli benim çok hoşuma gidiyor , şimdi elimden geldiği kadar anlatıcam umarım anlayabilirsiniz biliyorsunuz anlamadığınız kısımları bana yorum yoluyla sorabilirsiniz .   Öncelikle ilk başlayışı iyi anlamamız gerekiyor.   Önce kolyenin boru ipini yapıyoruz.  İpi işaret parmağımıza birkere doluyoruz.   Sonra iki ipin altından iğnemizi geçiriyoruz.     Yani bildiğimiz düğüm gibi düğüm yapıyoruz .     Bu şekilde ğüğüm oluşuyor.     İpi parmağimizdan hiç çıkarmadan zürafa yapıyoruz , tabiki düğümlerimizin çok sıkı olması gerekiyor ipin üzerinde olduğu için düğümler daha kolay gevşeyebiliyor.     Dört zürafa olunca parmağimizdan çıkarıyoruz.   İğnemiz olduğu ip diyilde başladığımız boş ipi tutup sıkıca çekiyoruz.     Zürafaları bu şekle getiriyoruz zürafalar minnazık pırpır şekline geliyorlar resimde büyük gibi çıktı sizin yaptığınız dahada minik durucaktır olması gerekende odur.     Burda zürafanın başına çıkıyoruz düğüm yapıyoruz.     Sonra diğer zürafaya geçiyoruz.   Buşekilde bütün zürafalara geçip güğüm yapıyoruz.   En son zürafayla en baştakinin arası baya uzak kalıyor.   Biraz sıkarak yaklaştırıy... Devamı

17 06 2010

Yazma oyası

    Bunu iki parmağımızın arasında boyutunu ayarlayarak bu şekili veriyoruz. Ters düğümle başına çıkıyoruz düğüm yapıyoruz. Üçtane minik zürafa yaıyoruz.   Yine aynı yere batıyoruz düğümlüyoruz.   Tekrar en başta ki zürafaya dönüyoruz.   Aynı zürafaya minik bir pırpır yapıyoruz.   İki zürafa yapıyoruz.   İpimizi bombeli bırakarak iki zürafa uzağına batıyoruz.   Aynı işlemleri uygulayarak devam ediyoruz.   İstediğimiz sayıda yapınca dilersek başka bir renkte kullanabiliriz, tek renkde devam edebiliriz. ... Devamı

16 06 2010

yazma örneği

    Önce düz zürafa geçiyoruz.   Zürafa bitince örneği ters çeviriyoruz, altı zürafada bir, bir zürafa atlayarak  bu sırayı bitiriyoruz.     Yine örneği ters çeviriyoruz , alt zürafada yaptığımız boş ipin başına düğüm yapıyoruz.   Ve yine aynı yere batarak üzerini pırpırla doldurabileceğimiz bir yer yapıyoruz.   Her boşluğu bu şekilde yaparak bu sırayı da bitiriyoruz.   Yazmanın rengien uygun bir ipi  yaptığımız yerin baştarafına düğümlüyoruz.   Buraya yedi tane pırpır yapıyoruz.   Diğerlerinide aynı şekilde yedi pırpır yaparak busırayı da bitiriyoruz.   Geri kalan beş zürafanın üzerlerine batarak yaptığımız pırpır lara geliyoruz .   Her pırpırın ucuna sıkı düğümler yaparak geçiyoruz ama aradaki boşluk az olmalı ,yani çıçeğin rahat duruşunu bozmayacak şekilde olmalı.   Bu şekilde bu sırayı da bitiriyoruz.   Yine örneği ters çeviriyoruz geri kalan dört zürafanın üzerine batarak çiçeğe geliyoruz. (resimde beş zürafa kalmış görünüyor, ona bakmayın başlangıç olduğu için öyle oldu)   Buraya minicik bir pırpır yapıyoruz.   Bu pırpırı, tavşan kulağı yapıyoruz. (pırpırı çok küçük yapıyoruz, çünkü tavşan kulağının küçük olması lazım iniş ipinide çok bombeli yapmıyoruz)   Aynı şekilde devam ederek çiçeği bitiriyoruz. Tavşan kulağıyla çiçeğin üzerini dolduruyoruz  taç gibi görünümü oluyor,... Devamı

15 06 2010

yazma örneği

    Örneği yapacağımız zürafayı diğer zürafalardan birazdaha büyük yapıyoruz. ters düğümle başına dönüyoruz. küçük bir pırpır yapıyoruz. bu pırpırın başına dönüyoruz, ters düğümle başına döndüğümüz yere küçük bir pırpır yapıyoruz ve altına iniyoruz indiğimiz ipi biraz bombeli bırakıyoruz yine bombeli bıraktığımız ipin başına dönüyoruz, ters düğümle . burayada küçük bir pırpır yapıyoruz. aynı işlemleri uygulayarak dörttane pırpır olanakadar devam ediyoruz. en sonuna iki pırpır yapıyouz boyutu resimde gördüğünüz gibi örneğin yarısına gelecek şekilde olmalı. çiçek yapmak istediğiniz rekteki ipi pırpırın başına düğümlüyoruz. sonra ikinci pırpıra düğümlüyoruz burdaki arayı çok bırakmıyoruz dört tane tavşan kulağı sığacak şekilde bırakıyoruz. ve ters düğümle başına dönüyoruz buraya dörttane tavşan kulağı yaıyoruz araya altı tane zürafa yapıp aynı örneği yaparak devam ediyoruz. ... Devamı

11 06 2012

tavşan kulağı yapılışı

  Tavşan kulağı ypmak için önce bir zürafa yaşıyosuz   yaptığımız bir zürfanın başına dönüyoruz sonra küçük bir pır pır yapıyosuz     yaptığımız pırpırın ucuna sıkı bir düğüm yapıyoruz   sonra hemen altına iniyoruz,bir kulak olmuş oluyor     birinci kulaktaki yaptıklarımızın aynısını yaparak ikinci kulağıda yapıyoruz örneklere göre kulak uygulama sayıları değişiyor ... Devamı

11 06 2010

yazma örneği

    ikili tavşan kulağı yapıyoruz   üçtane zürafa yapıp tekrar tavşan kulağı yapıyoruz baş zürafaya bir kulak yapıyoruz bir kulak yaptıktan sonra tavşan kulağının ucuna çıkıyoruz sıkı bir düğüm yapıyoruz ip mesafesinı rahat bırakıyoruz resimedekigibi . sonra karşıya geçıyoruz burdaki ip mesafesini de üç kulak sığacak çekilde yanı çok diyil deneyerek mesafeyi ayarlayapilirsiniz . başa dönüyoruz üç kulak yapıyoruz hemen aradakı orta zürafaya iniyoruz   burayada bir kulak yapıyoruz yine aynı şekilde tavşan kulağının ucuna sıkı bir düğüm yapıyoruz. ve ilk yaptığımız yöntemleri tekrarlayarak aynı şekide üç kulak yapıyoruz örneğe aynı şekilde devam ederek yazma yada bebek mendili örneği nereye uyguluyosanız bitenekadar aynı işlemleri tekrarlıyorsunuz. ... Devamı

11 06 2010

sıkı düğüm

  Arkadaşlar şimdi sıkı düğüm yapılışını görücez. . Önce bilgiğimiz sıkı bir düğm yapıyoruz.   Sonra yaptığımız ilk düğümün hemen yanına hiç bir ara, ip mesafesi bırakmadan hemen yanına bir düğüm daha yapıyoruz.   ve herdüğüm gibi iyice sıkıyoruz.   aynı işleme bu şekilde devam ediyoruz.   Sıkı düğüm yapacağımız kısım dolanakadar devam ediyoruz.. Bu gösterdiğim bir örnek diyildir burada sadece sıkı düğümü göstermeye çalıştım,sıkı düğümü buradan öğrendikten sonra örneklerde uygulayabilirsiniz ... Devamı

10 06 2012

dağ yapılışı

2.AŞAMA Teknik:Dağ yapılışı Önce 4 tane zürafa yapıyoruz.(daha büyük dağ yapmak diğiniz zaman istediğiniz dağın boyutuna göre zürafa sayısını arttırabilirsiniz) Sonra yaptığımız zürafayı ters çeviriyoruz,iki resim arasındaki farka dikkat edin ipim başa geldi ve zürafaların bombeleri sağa döndü. İlk zürafanın ordasına düğm yapıyoruz. Gördüğünüz gibi sıkı düğüm oluş turuyosunuz. Yine aynı şekilde yan zrafaya düğüm yapıyoruz,bu arada zürafalarımızın bombelerini nefazka nede az orantılı bırakıyoruz. Bu işlemi zürafa sonunakadar devam ediyoruz. Yine ters çeviriyoruz yine zürafanın ortasına sıkı düğümü yapıyoruz. Bu işlemi yaptıkça zürafalarımız eksiliyor son bitane zürafa kalınca ortasına düğüm yapıp ipimizi kesiyoruz. Yaptığımız dağın hemen altına düğüm yapıyoruz. Bu şekilde düğüm oluşuyor aradaki fazla kalan ipi dikkatlıce kesiyoruz ,diğer dağı yaparken yaptığımız işlemlerle aynı dağı yapıyoruz. Yaptığınız ilk dağ güzel durmaya bilir aynı işleme güzel olanakadar püf noktalarına dikkat ederek çalışıyoruz .Püf noktaları neydi düğümün sıkı olması ,aralarındaki bombelerin ipini orantılı vermek ve sıkarken düğümü parmağımızın arasına sıkıştırarak tutmak.Hadi bakalım koay gelsin ... Devamı

10 06 2010

ters düğüm fare dişi

  3.AŞAMA Teknik: Ters düğüm Bildiğimiz birtane zürafa yapıyoruz İğnemizi zürafanın ortasına geçiriyoruz ,iğnemizin üzerinde ip yok ama düğüm olası için  iğne üzerinde ipin olması şart. ipimizi sola doğru yatırarak iğnemizin üzerine getiriyoruz. Sonrasıda bildiğimiz gibi alttaki ipi (yani ğineye geçmiş olan ipi)herzaman yaptığımız gibi alttan dolayıp sağa yatıpıyoruz iğneyi çekiyoruz. Gördüğünüz gibi herzaman yaptığımız güğümden oluştu ters düğümün görüntüsü düz düğümle aynırır fakat ters düğümdeki amaç elindeki örneği çevirmeden düğüm yapmak .Bazı ları kaya yaparken de hiç çevirmeden ters düğüm yaparak geri dönüyor ama benim pek hoşuma gitmiyor o şekilde yapılan elişinin görüntüsü ,ben ters düğümü kıza mesafelerde ve tek düğüm gereken yerlerde kollanıyorum. Sonra az uzağına batıyoruz (ip üstte) Düğüm yapıyoruz gördüğünüz gibi ip bombeli duruyor,bombeli durması önemlidir ne fazla nede az olması lazım.  İyice eliniz yatanakadar bu tekniği yine çalışıyoruz.Herzaman söylediğim gibi her aşamayı iyi öğrenmeden geçmeyin.   ... Devamı

09 06 2010

yazma oyası

    ... Devamı

07 06 2010

yazma örneği

                Önce dörttane zürafa yapıyoruz   Ters düğümle başa geçiyoruz Bu şekilde dağ bitenekadar devam ediyoruz. Bitince yanından batarak aşşağıya iniyoruz. ... Devamı

07 06 2010

Kolay bir örnek anlatımı

  Uzun bir aradan sonra , merhaba...  Arkadaşlar kişisel sebep lerden dolayı tahmini 6-7 aydır hiç paylaşım yapamadım,tabi bazı küçük aksiliklerde oldu ama şimdi herşeyi yoluna koydum ve tekrar sizlerleyim elimden geldiğince, örnek açıklayıp paylaşmaya çalışıcam . Şimdi kolay bir örneği sizlerle paylaşmak istiyodum bu örnek çok kolay fakat çok yeni başlayan arkadaşlar için pek uygun olduğunu düşünmüyorum,çünkü üzerindeki minik papatya biraz uğraştırıyor ama yinede yapmayı deneyebilirsiniz.  Anlamadığınız kısım olursa ben burdayım, bana yorum yoluyla sorabilirsiniz ,hadi kolay gelsin. ters düğümlü fare dişinin ayrıntılı yapılışına buradan bakabilirsiniz     burada birazdaha büyük bir zürafa yapıp ortasına diyilde tam başına ters düğüm yapıyoruz burada 1 pırpır yapıyoruz ve ters düğüm yaparak ucuna çıkıyoruz  pırpır yapılışşına buradan baka bilirsiniz Ucuna küçük bir  pırpır yapıyoruz ve hemen altına iniyoruz indiğimiz ipi biraz bombeli bırakıyoruz. Yine indiğimiz bombeli ipin başına ters düğümle çıkıyoruz yine aynı şekilde burayada pırpır yapıyoruz Ve yine aynı şekilde ipimizi bombeli bırakarak altına iniyoruz. Gördüğünüz gibi yine aynı işlemle devam edioruz pır pırlarımız 3 tane olana kadar bu şekilde devam ediyoruz Enson indiğimiz yere resimde gördüğümüz gibi biraz büyükçe örneğin boyundan az kısa olacak şekilde bir pırpır yapıyoruz. yine bununda ters düğümle ucuna çtüğüm yapıyoruz buraya küçük bir pırpır yapıyoruz pırpırı yapıp altına iniyoruz ind... Devamı

06 06 2010

minik havlu kenarı örneği

   Arkadaşlar buda şirin ve kolay bir örnek  ayrıntılı resimler koydum ama papatya yapılışının daha ayrıntılı anlatımına buradanda bakablirsiniz.   ... Devamı

12 12 2009

Düz bacak örneği yapılışı

    Arkadaşlar şeytan bacağı örneğini gösterdim bide düz bacak yapılışını görelim düzbacak yapılışı şeytan bacağında çokdaha kolay oluyor. Bunuda aynı şeytan bacağı yspılışı gibi başlıyoruz tek farkı yukarı çıkarken ortadan sıkmıyoruz pek fark yok ama yınede bu daha kolay oluyor. ... Devamı

07 12 2009

minik papatya yapılışı

    Bu papatyanın güzel durmasının sırrı pırpırınızı küçük yapmanızdır birde pırpırın ucuna düğüm yapıp inerken yaptığımız ipin bombesini çok bırakmamamız lazım hiç bombe bırakmazsak tamamen yapışık yaparsakda güzel olmaz nefazla nede az olması lazım.     ... Devamı

05 12 2009

Maydanoz yapılışı

      Maydanoz yapılışını resimleri inceleyerek kolayca öğrenebilirsiniz yalnız güzel olması için püf noktalarına tikkat etmeniz gerekir alttaki resimde gördüğünüz ilk oluşan pırpır çok büyük olmaması gerekir küçük yapmaya çalışın diğer pırpırlarıda ilk pırpırla aynı boyutta yapmaya çallışın.   Burda aşşağıya indiğimiz ipi fazla bombeli yapmamalıyız resimde gördüğünüz gibi yapın ve diğerlerinide aynı boyutta yapın.                Bu üç taneli bir maydanoz oldu daha büyük maydanoz yapmak istediğiniz zaman pırpırların boyutlarını büyültmeyin şekli bozulur oya gevşek görünür iğne oyası gibi sıkı görünümünü kaybeder büyültmek için katlarını artırabilirsiniz alttakitesimlerdeki gibi. Bu her örnekte aynıdır şürafa yada  pırpır'ların boyutları hep küçük olmalıdırdaha büyük olmasını istediğiniz zaman örneğin  sayılarını arttırabilirsiniz.         ... Devamı

04 12 2009

şeytan bacağı yapılışı

Lütfen bloğumdan aldığınız örnekleri paylaştığınızda bloğumun linkini veriniz, link vermeden alınan örnekleri emek hırsızlığı olarak knıyorum ve de hakkımı helal etmiyorum.         Arkadaşlar yoğun istek üzere şeytan bacağının yapılışını anlatıcam şimdi, umarım açıklayıcı olur.     Önce altını düz zürafa gidiyoruz.   ilk zürafaya düğüm yapıyoruz buraya resimde gördüğünüz gibi pırpır şeklinde yapıyorsunuz çok uzun olmamasına dikkat ediyoruz 1 ml kadar yeterlidir.         sonra üstüne düğüm yapıyoruz resme dikkat edin hafif yanına düğüm yapıyoruz ki köşeli dursun, tam ordasına asla düğüm yapmıyoruz.       yine alta iniyoruz indiğimiz ipi biraz bombeli bırakıyoruz  yani sıkma payı.     yukarı çıkarken ortasından düğüm atarak sıkıyoruz.     sonra tam üste yine yandan köşeli olacak şekilde düğümlüyoruz.(elimizle düzelterek resimdeki gibi durmasını sağlıyoruz)     sonra yine aynı şekilde ipimizi hafif bombeli bırakarak aşşağı niyoruz.     gördüğünüz gibi ilk bacağı yaparken yaptıklarımızı yaparak diğerlerinide peş peşe yaparak devam ediyoruz.     yapılışı basıttır ama ayrıntılara çok dikkat etmek gerekiyor iniş iplerinin boyutlarını herseferinde aynı yapmaya çalışın ,bu şaytan bacağını tam muntazam olarak yapan çok azdır bazı iğne oayası usataları yıllardır iğne oası yapanlar bile tam muntazam yapamıyorlar gittikçe şekli bozuluyor ama bacağı yaptınızmı üstüne tekrar boş zürafa yapınca daha düzel  gö... Devamı

04 12 2009

kolay kelebek yapılışı

      Önce bir zürafa yapıyoruz     sonra zürafanın başına geçiyoruz   buraya bir pırpır yapıyoruz   pırpırın başına düğüm yapıyoruz sonra altına iniyoruz böyle üçkere inip çıkarak bir kanadı yapıyoruz   alt zürafanın en sonuna düğüm yapıyoruz   Sonra örneği çeviriyoruz yine aynı şrkilde içe doğru ikinci kanadıda yapıyoruz.       ortaya gelince 3 pırpır yapıp bitiriyoruz. ... Devamı